Pozycjonowanie okresowe, lokalne i long tail – różnice

Potrzebujesz sprawdzić, komu zlecić pozycjonowanie Krakow? Nie zwlekaj! Koniecznie wejdź na https://seo4.net/pozycjonowanie-stron/

Znamy 3 główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną rolę przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, Dzień Dziecka czy koncert popularnego zespołu. Ten wariant pozycjonowania jest szczególnie skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Najczęściej powinno się zainicjować je na 8-10 tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, by Google zdążyło zaindeksować nową albo uzupełnioną treść strony.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Następny model pozycjonowania to solidne i wypróbowane wyjście dla posiadaczy niskich budżetów na reklamę. Dzięki odpowiedniemu doborowi fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords ulegną istotnej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też znacznie mniejszą konkurencję. Kluczowe jest też to, iż rośnie tendencja do wprowadzania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Philips S5400 srebrna,
– smartfon LG Q60 czerwony,
– buty sportowe Adidas V racer czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne przede wszystkim dla sklepów działających w sieci. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment produktów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest połączenie frazy z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę na ogół:
– dzielnicę (np. “sklep rowerowy Retkinia”)
– miejscowość (“masażysta Kraków”)
– kraj (“kompozytor Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie sprawdzi się w stosunku do podmiotów lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do odbiorców przebywających w danym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest przydatna też wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma nieduży budżet reklamowy i nie ma możliwości rywalizować na słowa kluczowe bez dopasowania miejscowego, np. zamiast “nauka gry na skrzypcach“, to “nauka gry na skrzypcach Kraków”.

Nasze dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]