
Spostrzegłeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Żadne czynności, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy powyższe objawy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.
Jak działa filtr Google
W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra może trwać od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędem na stronie, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak usunąć filtr ze strony?
Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej toksyczne – proces ten usprawnią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały proces wymaga od nas wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.
Kiedy powinno się usuwać linki z Google?
Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno stać się sprawą priorytetową. Podczas trwania blokady strona jest w stanie stracić wiele wejść, co może uderzyć w budżet firmy, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.